Sainsbury’s opens 100th ‘green’ store in Ely (Internacional)

Leia em 1min 40s

17 February 2012

Sainsbury’s is accelerating its CO2 refrigeration programme as it opens its 100th store to be equipped with the green technology this week in Ely, Cambridgeshire.

The opening of the store means CO2 refrigeration has cut Sainsbury’s carbon footprint by 250,000 tonnes since conversion began two years ago.


In 2009, the supermarket announced its plan to switch to CO2, which could reduce its carbon footprint by a third. It also committed to converting the first 135 stores to CO2 by 2014. However, due to the success of the installation programme, the target for 2014 has been increased to 250.

The gases most commonly used in supermarket refrigeration are HFCs and HCFCs, also known as ‘F-gases’. Where F-gases have a Global Warming Potential (GWP) of 2,000-3,000, CO2 has a GWP of just 1 making it many times less ‘damaging’ in environmental terms.

David Sheehan, Sainsbury’s director of store development, said: “When we began converting to CO2, there was a severe shortage of expertise in the engineering community. However, the work we have carried out with our refrigeration suppliers to re-train engineers and grow the market for CO2 refrigeration has been so successful that we are now able to convert our estate much more quickly.

“Cutting CO2 is a huge priority for us and addressing refrigeration in this way allows us to make the largest possible difference in the shortest possible time. As part of Sainsbury’s 20 by 20 Sustainability Plan, we aim cut our absolute carbon footprint by 30% by 2020, and the industry-leading work we are doing here will make a sizable contribution to this goal.


“As we continue to invest, we make the market for this technology more accessible to others. In this way, we hope that other companies will follow our lead and recognise the benefits brought about by CO2. We estimate that if all UK supermarkets converted to CO2, UK carbon emissions would immediately drop by 2 million tonnes per year.”

Fonte: Talking Retail


Veja também

Depois da folia, dias melhores para o comércio

Pesquisa indica que no Carnaval paulistano recuo médio nas vendas chega a 25%.   Há quem diga que o...

Veja mais
Chocolateiras iniciam produção de ovos de Páscoa

As Chocolateiras de Ribeirão Pires já iniciaram a produção dos ovos de chocolate que ser&ati...

Veja mais
Brasil deve se tornar, neste ano, o segundo maior mercado da Nestlé

Avanço. Apesar de o crescimento estar se desacelerando no País, a crise na Europa deve fazer com que o Bra...

Veja mais
Bimbo inaugura fábrica no Distrito Federal

A Bimbo do Brasil, empresa do grupo mexicano de mesmo nome, abre sua primeira fábrica na rregião Centro-oe...

Veja mais
Norsk Hydro tenta resistir a altos custos

A perigosa soma dos baixos preços do alumínio com os altos custos de produção pressionou as ...

Veja mais
Empregado que adere a PDV não recebe seguro-desemprego

O Tribunal Superior do Trabalho (TST) concluiu que o trabalhador que aderir a um plano demissão voluntária...

Veja mais
Boas perspectivas para produtores de leite neste ano

Os produtores de leite do país podem retomar o otimismo para o ano de 2012. Pelo menos, é o que aconselha ...

Veja mais
Remédio com preço controlado terá aumento máximo de 5,4%

Previsão do presidente da Pró-Genéricos é baseada em índice da Câmara de Regula...

Veja mais
Fusão e aquisição são recordes em logística

Embora ainda pulverizado, o mercado de transporte e logística no Brasil passa por um momento de consolidaç...

Veja mais